Hair · revieuw

Nieuw haar ~ Marshmallow – Lavender Ombré

Ik wilde eens verandering, ik heb al een tijdje mijn haar blond en heb al lang het idee om het op een Vervaagde roze naar paars te doen, maar dan in plaats van, vorig jaar in het knal roze/paars, het dit jaar in pastel kleurtjes te doen, meer lente achtig dus.

Ik heb de kleuren Marshmallow en Lavender gebruikt van, mijn favoriete semi-permanente haarverf, Crazy Color.

Cris heeft mij heel lief geholpen en ik dacht, omdat het maar 2 kleuren was en iedere laag haar het zelfde,dat het wel makkelijker zou zijn. Maar uiteindelijk hebben we alsnog een uurtje over gedaan ofzo. Het was opzich wel makkelijk maar gewoon veel werk omdat ik best wel lang haar aan het groeien ben. Het is nog niet extreem lang maar in 2 jaar is het toch wel van boven mijn sleutelbeen tot de helft van mijn borst gegroeit en dat is best lang sinds ik mijn haar een keer flink heb afgeknipt.

We merkten dat Marshmallow heel erg waterig was vergeleken met Lavender en andere kleuren die ik wel eens heb gebruikt. Daardoor pakte het veel slechter en was het vervelend aanbrengen. Ondanks dat we Marshmallow minder hebben gebruikt dan Lavender kwamen we daar van tekort en hadden we van Lavender juist veel over.

Lavender daarintegen was super gepigmenteerd, ik heb er 20 pompjes crèmespoeling in gedaan want ik was bang dat het veel te sterk pakte. Toch pakte het een stuk zachter uit dan gedacht dus volgende keer doe ik daar minder crèmespoeling in.

Ik ga deze haarkleur nog een keer opnieuw doen, deze keer met genoeg Marshmallow en meer gepigmenteerde Lavender en dan schrijf ik er een tutorial over. Eventueel een video maar dat weet ik niet echt zeker…

Ik ben echt super blij met de kleur, het heeft uiteindelijk goed uitgepakt en op facebook kreeg ik heel erg veel complimentjes en ook in real life natuurlijk haha, maar vandaag heb ik nog niet zo veel mensen gezien dus dat merk ik later wel. Het was veel werk maar zeker waard, helaas zou het niet zo heel lang mooi blijven zitten ivm de hoeveelheid crèmespoeling en omdat ik te weinig van Marshmallow had en daardoor Lavender juist heel licht heb gemaakt met nogmaals 20 pompjes met crèmespoeling en dat over maar met 2 grote scheppen met een kwast. ( Dat is ongeveer 1/10 van de haarverf in totaal.) Je ziet namelijk de Marshmallow en verdunde Lavender alleen in een gloed, verder is het gewoon nog blond.

2016-05-18 11.51.24

Leave a Reply

