Diary · planning

Plan with me: June

Sinds twee maanden heb ik een bullet journal, een georganiseerd boekje die je kan gebruiken als agenda, planner, to do list, tekenboek, ideeën boek en eigenlijk alles wat je in een notebook zou willen stoppen. Aangezien ik sinds april heb kunnen uitvogelen wat voor mij het beste werkt ( en het kan natuurlijk altijd nog veranderen) dacht ik, misschien is het wel leuk om te laten zien hoe ik mijn maand Juni tot nu toe heb ingedeeld.

wp-1464728742366.jpg

Als eerst heb ik op de linker pagina de Index, ik heb dit per maand apart gedaan omdat ik slecht ben met inschatten en ik geen gedoe wilde met pagina’s te veel of te weinig. In de index voor in het boekje heb ik de algemene index die je vertelt op welke pagina’s welke maanden zijn en dan voor de maand begint zit de index wat je kan vinden op welke pagina over de maand waar het over gaat.

Op de rechterpagina zie je Juni staan, dat ziet er nu heel leeg uit maar door de maand heen wil ik daar de herinneringen die ik heb gemaakt deze maand, die wil ik hier omheen tekenen. Hierdoor als je een keer door de jurnal heen bladert je als soort inleiding kan zien wat er allemaal is gebeurt deze maand, alleen de bijzonderheden natuurlijk.

wp-1464728751759.jpg
Op de volgende twee pagina’s heb ik mijn future log, dit is een maandelijkse overzicht van wat voor belangrijke dingen ik moet doen of afspraken die ik heb.
Ik plan mijn dag pas een dag van te voren in dus dit is een handige manier om mijn afspraken toch erin te zetten zodat als ik mijn dag wil inplannen ik hier kan kijken welke dingen sowieso moeten gebeuren die dag of afspraken die ik heb en dan kan ik daar omheen plannen.

Deze maand heb ik ook 2 trackers, het zijn er 2 omdat ik best veel beauty gerelateerde dingen had die ik bij wil houden dus zijn het er 2, op de ander staan meer algemene dagelijkse dingen. De beuatytracker is meer dat ik het kan bekijken en kan zien hoe lang het is geleden dat ik bijv. een masker in mijn haar of masker voor mijn gezicht heb gedaan en dat ik mij dan bedenk, hm, het word misschien wel tijd weer een maskertje te doen. Het is sowieso wel fijn om bij te kunnen houden wanneer ik wat heb gedaan.Ook 2016-05-31 23.03.15.jpgOok heb ik weer een gratitude log, dit is eigenlijk een dankbaarheids spread maar omdat er 1000 dingen zijn waar ik dankbaar voor ben en ook wel dingen die heel vaak voorkomen zijn hou ik mijn gratitude log ook bij om herinneringen, bijzonderheden van de dag in te zetten. Voor iedere dag wil ik 3 dingen waar ik dankbaar voor ben, een herinnering of iets bijzonders dat is gebeurt die dag opschrijven.20160531_230400.jpgVorige maand had ik 1 pagina als to do list maar deze keer heb ik er 2  omdat ik er ook mijn blog ideeën neer wil zetten, eigenlijk over het algemeen worden deze twee pagina’s een ideeën dropplaats en dingen die ik wil/moet doen haha.20160531_230425.jpgIk ga deze maand ook meedoen aan de ’30 Day Doodle & Lettering Challange’ dat is dus dat ik iedere dag een opdracht heb om te tekenen of te schrijven, de oneven dagen is doodling en de even dagen zijn lettering. Ik zal dit in het groot doen op apart papier, dit is omdat er ook waterverf opdrachten bijzitten en dat kan ik natuurlijk niet in mijn bulletjournal doen, maar ook in het klein en dat zal ik de opdrachten die niet in de journal kunnen gewoon natekenen met potlood,fineliner of stift. Ik zal mijn creaties van de opdrachten iedere dag op mijn facebook pagina delen en einde vd maand zal ik er een aparte blogpost over maken.20160531_230501.jpgNa alle maandelijke dingen begint mijn agenda/planning gedeelte, hier plan ik iedere dag mijn dag voor morgen in. Dit betekent dus dat ik bijvoorbeeld vanavond pas morgen inplan. Dit doe ik omdat ik aan het einde van de dag pas weet wat ik heb gedaan, wat ik niet heb kunnen doen en wat ik morgen moet doen. Ik hou graag de dagen overdag open zodat als er iets tussen komt ik het op kan schrijven zonder te veel geprop op dat kleine stukje.

Ook vind ik het wel leuk om over  de dag leuke doodles neer te zetten of quotes enz. Het fijne aan een bullet journal is, is dat je altijd dingen kan toevoegen dus als ik me een dagje verveel en wil een hele pagina onderkladderen, dan doe ik dat gewoon. Of als ik een leuke quote zie, dan schrijf/teken ik die gewoon.

Ik zal waarschijnlijk wel vaker updates en plan with me posts maken, want dat is toch wel iets wat ik erg leuk vind.

Leave a Reply

