Hair · tutorials

How to: Marshmallow-Lavender ombré

Zoals beloofd heb ik vandaag een tutorial over hoe ik mijn haren in een roze-paarse ombré  verf.
Ik moet wel zeggen dat het qua foto’s niet echt een uitleg heeft, helaas, maar ik probeer het in tekst wel goed uit te leggen, als er vraag naar is wil ik het ook wel in het vervolg filmen, maar dat is net wat mensen willen natuurlijk. Dan is het ook makkelijker in beeld uit te leggen.
Maar wil je nou weten hoe ik mijn Marshmallow-Lavender ombré verf? Lees dan snel verder:

wp-1464824734270.jpgDit is mijn haar voor het geverft is, je ziet nog een kleine ombré van de vorige keer zitten maar ik heb niet echt m’n best gedaan het te behouden omdat ik het ook niet goed gelukt vond dus ik wilde na de touch up het wel goed onderhouden*.

* in mijn volgende haar-related blog post leg ik uit hoe je het beste kleur behoud en hoe je het beste je haar gezond kan houden

Als voorbereiding heb ik 2 potjes Marshmallow en 1 potje van lavender, dit afhankelijk van hoe lang je haar is.
Ik heb zelf van beide kleuren een klein beetje overgehouden.
Bij de Lavender heb ik 20-30 pompjes super goedkope conditioner van de action bij in gedaan. Dit om de verf te verdunnen omdat hij best wel gepigmenteerd is.
Bij de marshmallow heb ik 2 schepjes met mijn kwast van de lavender bij in gedaan en 5-10 pompjes conditioner.

Ik raad de action conditioner aan omdat het vooral gaat om het verlichten van de kleur, kleuren kunnen echt veel te pigment bevatten waardoor het super fel is, dit is niet altijd mooi zoals bij deze pastel ombré. De conditioner van de action is in Pomp vorm en dat is super makkelijk te doseren en er zit heel veel in voor super weinig geld, het verzorgt mijn haar tegelijk ook heel erg goed dus zeker een aanrader, zelf zou ik geen dure conditioner gebruiken voor de haarverf, alleen als nazorg dat het verzorgt word na dat ik de verf heb uitgespoeld.

2016-06-01 21.55.22Ik verf mijn haar in laagjes, ik verdeel dan iedere laag weer in 2 of 3 plukken, het ligt er aan hoe dik de pluk is.
Als je een mooie ombré wil maken met 2 kleuren dan zoek je eerst uit hoe ver je de ombré wilt.
Ikzelf vind het mooi als je steeds iets meer van de Marshmallow laat zien.
Als voorbeeld neem ik even procenten, de onderste laag haar die je hebt gepakt word 90 procent lavender en 10 procent Marshmallow. De tweede laag word 80 procent lavender en 20 procent Marshmallow, dus dat het verschil van elkaar steeds groter word en ikzelf hou dan mijn bovenste laag helemaal Marshmallow met evt de puntjes Lavender maar dat doe ik omdat ik nu nog best grote verschillen in mijn lagen heb en dan is dat heel erg mooi.
De sleutel tot een goede ombré is blenden, blenden blenden blenden! Als je dit goed doet dan zal de kleur overloop ook veel beter zijn.

Door die verschillen in de lagen creëer je eigenlijk een hele mooie overloop van kleur.

2016-06-01 22.50.39-1.jpgAls je klaar bent laat je de verf zo lang mogelijk zitten, dit is kleurspoeling dus heel schadelijk is het niet want hier zit, zoals permanente haarverf, geen peroxide in, dat is de ingrediënt dat zorgt dat de kleur permanent word maar ook super schadelijk voor je haar, vooral als je het langer in je haar doet dan beschreven. Dit omdat er dan heel veel scheurtjes in je haar worden gemaakt zodat de kleur kan intrekken en als dat te lang gebeurt worden de scheurtjes zo groot dat het niet te verbeteren valt en je haar op gegeven moment afbreekt en dan krijg je haaruitval.
Wel moet je de haarverf minimaal een half uur – 3 kwartier laten zitten.

Ik zelf heb het 2 uurtjes laten zitten, ik heb ondertussen gewoon Netflix gekeken en lekker gerelaxt haha.
Ik heb het uitgespoeld tot meeste kleur weg was uit het water, het zal komende wasbeurten nog wel afgeven in het water, dat is heel normaal.
Ik heb er conditioner in gedaan en goed laten intrekken en daarna uitgespoeld en mijn haren lucht gedroogd.

En dit is het resultaat!

Leave a Reply

