Back to school · tutorials

DIY Galaxy schrift

Vandaag laat ik jullie zien hoe je je eigen galaxy schrift maakt, het heeft wat tijd nodig, maar het is heel simpel en leuk om te maken.

Wil je weten hoe ik die van mij heb gemaakt? Lees dan vooral verder!

Wat heb je nodig?

  • 1 (schuur) spons
  • Acryl verf in de kleuren van de galaxy, ik heb de kleuren Ultra marine violet, Phthalo blue, Turqouise blue, Titanium white, Perm. red violet light, Oxide black en Persian rose Quinacridon rose light ( de laatste twee staan niet op de foto maar het is een oud roze kleur en een babyroze kleur ) van het merk Royal Talens Amsterdam Standard Series
  • 2 Glazen of bekers water
  • 1 Schrift,  ik heb een blaadje tussen de kaft en de bladzijden gedaan zodat je niet de bladzijden verft
  • Mengkwasten en vernis kwasten

Ik raad aan dit eerst op een papiertje te oefenen voor dat je gelijk op je schrift begint te verfen/stempelen, als je nog nooit een galaxy hebt gemaakt. Hou ook vooral voorbeelden van galaxy’s bij je om een idee te krijgen hoe ze er ongeveer uit zien, zo maak je het ook voor jezelf makkelijker.

2016-08-09 18.24.02Als eerst heb ik de schuurspons in 4 stukken geknipt en het schuur gedeelte eraf getrokken zodat je meer kanten hebt om mee te stempelen, dit hoeft niet maar dit vind ik zelf makkelijker en fijner. Je hebt maar 2 van de 4 stukken nodig, als je kleine stukken wilt stempelen zou je ze zelfs nog 1x door midden kunnen knippen, dit heb ik aan het einde wel gedaan.

Ik heb de progress niet goed kunnen fotograferen omdat anders de verf in no-time gedroogt was, dus je zult het vooral met de tekst moeten doen wil je het echt goed begrijpen. Snap je het aan het einde nog niet helemaal? Stuur gerust een berichtje, als meer mensen het willen dan zou ik het ook wel een keer willen filmen hoe ik dit heb gedaan.

2016-08-09 18.27.20.jpgOm mee te beginnen heb ik met mijn spons een beetje zwart gepakt en dit vooral bij de hoeken op gestempelt

2016-08-09 18.29.30.jpgGelijk daarna ben ik er met donker blauw overheen gegaan, het is het beste dat de verf nog nat is zodat je het mooi kan blenden en de overloop dus beter uit ziet!

2016-08-09 18.32.15Ik heb een soort vlek met Turqouise blue gemaakt en daaromheen weer donkerblauw gestempelt zodat het goed inblend, zorg er voor dat je dit snel doet, zolang de verf nog nat is. Als de verf namelijk droog is dan is het moeilijker inblenden.

Stel de verf is gedroogd, dan stippel je een vlek turqouise, gaat er met donkerblauw overheen, dan met zwart om het donkerblauwe weer te blenden en zo ga je door tot het mooi geblend is.

2016-08-09 18.37.23.jpgHet ‘vlekken’ proces doe je dan ook met roze, precies zo als ik heb gedaan met de turqouise maar dan stippel je er ook wat paars om heen dat overloopt naar donkerblauw.

2016-08-09 18.55.04.jpgOmdat de galaxy ook wat lichtere plekken heeft heb ik ook lichtroze gebruikt en daarna ingeblend met roze, paars, blauw en zwart.

 

Dit proces heb ik over het hele schrift gedaan, stippen lichte kleuren en dan inblenden met de tussenkleuren. Dit kost wat tijd  en heel veel blenden omdat je vaak de donkere kleuren opnieuw zou moeten doen om het echt mooi over te laten lopen

2016-08-09 19.21.37.jpgDit is het eindresultaat van mijn galaxy, je zou het zo kunnen laten als het mooi vind maar je zou ook sterren kunnen maken van witte verf en glitters.

Ik heb een mix van clear vernis en zilveren glitters gemaakt en dit op de lichte plekken geverft

Vervolgens heb ik met een tandenborstel sterren gemaakt door met mijn vinger over de met witte verf gesmeerde tandenborstel te vrijven. Ook heb ik met een oud potlood, je kunt een tandenstoker of sateprikker gebruiken, wat stippen gemaakt die grotere of sterren die dichterbij staan moeten voorstellen.

Hier na heb ik een vernis over heen gedaan omdat anders alleen de plekken met de glitters glanzend was. 2016-08-09 19.51.39.jpgDit is uiteindelijk mijn resultaat, Je ziet wat witte vegen omdat ik ongeduldig was en dus de vernis te vroeg op heb gesmeerd, op de natte witte vlekken. Als je het eerst gewoon laat drogen dan heb je hier geen last van.

Ik hoop dat je wat aan deze tutorial had, laat vooral je mening weten! Was dit toch niet helemaal duidelijk en wil je er liever een video over? Laat het dan vooral weten en misschien post ik nog een video hierover!

 

Dikke knuffel,

Eefje

Leave a Reply

