Back to school · planning

Mijn Planner/school binder

School begint voor mij over 2 weken alweer en dan is het weer tijd om een agenda in huis te halen om al je huiswerk, toetsen, projecten en natuurlijk  ook de leuke dingen in te plannen.

Ik heb altijd problemen gehad met mijn agenda, het was nooit iets waar ik mij aan kon houden of wat ik fijn vond. Als je veel huiswerk had dan had je niks meer op te schrijven voor die dag omdat het volgeschreven staat met huiswerk, ik kon het niet goed gebruiken voor mijn dagelijks leven  dus ik moest iets anders hebben.

Ik begon met de bullet journal, dat ging redelijk, maar ik ben zo druk in mijn hoofd en bezig op een dag dat het een dagelijkse taak werd in plaats van iets leuks als een hobby, dus dat werkte niet.

Toen ik op pinterest zocht naar inspiratie voor een eigen planner kwam ik op een blog genaamd Just a Girl and Her Blog, die had heel veel planner posts op haar blog en had er ook uitprintbare planners, super handig! Het was ook voor a4 en dat was dubbel zo handig want ik had ook wel voor a5 binders gezien maar ik kon nooit een leuke a5 binder vinden en a4 vind je bijna overal!

Hieronder zie je hoe ik mijn planner heb ingedeeld en hoe het er nu uit ziet:20160812_123409

Ik heb deze mint binder bij de action gehaald voor een paar euro en dit is een 2 rings binder, dat was makkelijker omdat wij ook een 2 rings gaatjes prikker hebben

Dit is de eerste pagina, hier heb ik mijn naam en daarachter mijn doel van dit schooljaar

Ik heb bijna alle teksten vervaagd om privacy redenen, en ik weet dat dit blog mijn openboek is over mijn leven maar er staat ook info van en voor anderen en die geef ik dus niet door 🙂

20160812_121930Bij de volgende tab is het de bedoeling dat ik daar mijn rooster in zet, dit zit vooraan omdat ik die het meeste en snelste nodig heb.

20160812_122511Dan een maandelijks overzicht, dit heb ik voor iedere maand vanaf juli 2016 tot december 2017. Hier heb ik alle belangrijke data in staan zoals verjaardagen, evenementen en belangrijke afspraken omdat ik vaak een week van te voren plan dus afspraken of evenementen staan hier zodat ik het terug kan zoeken.

20160812_122028Hier zet ik mijn Huiswerk e/d in.

20160812_122104Een lijst waar ik in kan zetten welke toetsen ik heb

20160812_122439Dan het belangrijkste van allemaal, mijn wekelijkse planning. Hier plan ik iedere dag apart in en dat is dus ook een samenkomst van mijn Monthly overvieuw, Assignments en exam schedule, hier zitten timetabs bij en dat is heel handig om een goed overzicht te hebben per dag dan dat alles door elkaar staat.20160812_122204Dan heb ik nog een extra tab voor projecten, voor het geval ik die nodig heb. Ik kan ze ook gebruiken voor dingen die ik wil doen buiten school om, dan vul ik de ‘class’ gewoon niet in.

20160812_122238Dan een tabje waar ik dingen bijhoud, zoals gewoontes en hier als voorbeeld, hoe ver ik ben met series.

IMG_20160812_154620.jpgOok heb ik er een tabje Recepten in gedaan omdat ik koken en bakken heel leuk vind en dan is dit best handig als ik nieuwe recepten heb geleerd.20160812_122409En als laatste een paar pagina’s voor notitie’s

Dit kost om te beginnen veel printpapier maar ik vind het er heel leuk uit zien en het werkt goed voor mij. Bijna alle tabs zijn te krijgen op haar website voor het geval het het zelf ook uit wil proberen 🙂 Ze verkoopt voor 12 of 15 euro volledige planners om uit te printen, wat ik heb is bij elkaar geschraapte gratis tabs omdat ik het eerst uit wilde proberen, misschien dat ik haar nieuwjaars planner koop of dat ik uiteindelijk toch ga voor diegene die vorige week uit is gekomen, die loopt vanaf augustus dit jaar tot augustus volgend jaar volgensmij.  Ik vind ze in ieder geval heel erg leuk  !

 

Knuffels,

Evelyne

Leave a Reply

