Diary

Update; Eerste weken school, nieuwe diertjes en meer… LifeLog #4

Ik heb de afgelopen weken veel ideeën op gedaan voor mijn blog en over het algemeen mijn hobby’s maar geen tijd voor gehad om het in werkelijkheid te brengen omdat ik het zo druk had sinds school begon! In dit bericht wil ik graag met jullie delen wat mij op dit moment bezig houd ! 🙂

School

Maandag 29 Augustus was mijn eerste schooldag, ik had de donderdag er voor al een groot deel van mijn klas ontmoet maar geen moment gehad ze echt te spreken of hun namen te vragen, op 1 jongen na, wat ik wel fijn vond. Het is altijd prettig iemand te hebben die je de eerste paar weken door school kan trekken zodat je niet alleen bent en makkelijker meer contacten kan maken omdat je iemand hebt om op te vallen.

De eerste week ging wat moeizaam, veel mensen uit mijn klas zaten gefocussed op hun telefoon en dan vind ik het heel moeilijk om die mensen aan te spreken.. Dan krijg je ook snel zelf de neiging om op de telefoon te gaan spelen. Ik sprak op gegeven moment wel een aantal meisjes in de klas, dat was mijn doel ook wel; meer meisjes als vrienden omdat ik veel te snel met jongens op trek want ik kan heel moeilijk mee praten met wat meisjes allemaal interessant vinden.  Na 3 dagen kwam  ik toch achter dat ik beter met die jongen van de eerste dag kon opschieten, hij zat in de pauzes veel met een groepje jongens, vaak dezelfde jongens en die waren allemaal heel aardig. In plaats van over dezelfde onderwerpen die de meiden iedere dag opnieuw vertellen, kon ik met dat groepje echt over de meest random dingen praten en dat vond ik heel erg leuk! Ik heb uit eindelijk buiten die jongen van de eerste dag 3 andere jongens leren kennen die ik echt heel aardig vind en 2 daarvan kan ik heel goed mee praten, over leuke maar ook minder leuke dingen, de 3e is vooral lekker droog en dat vind ik ook heel erg leuk en daar kan ik dan juist heel veel mee en om lachen! Tot nu toe gaat school en contacten daarbij dus wel echt heel goed 🙂

Ritme en Planning

Ik ben ook vanaf September weer begonnen in mijn bullet journal, ik heb van mijn moeder de Leuchtturm 1917 A5 dotted grid in de kleur Fucia gekregen, perfect voor bullet journalling, maar daar vertel ik nog een andere keer over. Ik hou mij op dit moment wel goed aan de planningen die ik daar in maak, hij is ook goed combineerbaar met school en dat vind ik wel heel fijn.

Mijn ritme is ook veel beter, ik kon hem sneller oppakken na de vakantie dan ik had gedacht, ik kom er standaard 6/7 uur uit en ga meestal vroeg naar bed, ook in weekenden. Ik heb alleen zaterdag uitgeslapen, verder iedere dag sinds school is begonnen ben ik max. 8 uur opgestaan en op schooldagen meestal 6 uur. Ik vind dat best knap van mezelf dus ik geef even mijzelf een schouderklopje daarvoor.

Hobby en handwerken

Ik heb heel veel ideeën op dit moment voor handwerken, van kleiwerken tot schilderijen, ik kan niet wachten tot ik de tijd heb gevonden om dat te doen. Ik probeer mij eerst te focussen op school omdat het toch wel even wennen is vooral zulke lange dagen dus het is even oriënteren hoe ik alles doe en hoe ik mijn tijd echt goed in plan. Omdat ik zo erg weer moet wennen ben ik namelijk heel erg snel moe en dan kan ik na een dag school al gelijk in bed duiken en slapen tot de volgende ochtend, het is natuurlijk niet de bedoeling maar zo moe ben ik dan soms wel. Als ik mijn tijd heb gevonden zal dat ook goed te zien zijn op mijn blog omdat ik weer steeds meer op mijn blog ga posten over vanalles en nogwat omdat ik ook veel onderwerpen heb om over na te denken die ik graag bespreek op mijn blog.

Ander leuk nieuws….

Er zijn natuurlijk ook leuke dingen gebeurt afgelopen tijd wat ik graag deel, Als mensen het nog niet hadden gezien op facebook, wij hebben een nestje konijnen! Mijn lieve schatjes Beer en Dropje hebben 4 prachtige baby’s op de wereld gezet, die echt groeien als kooltjes! Vanaf de dag dat ik er achter kwam dat er een nestje in het hok lag tot nu  ( ong. 4 weekjes) zijn ze ik denk wel 4x zo groot geworden, al bijna groter dan onze 6/7 weken oude opvangkittens, dat is echt heel snel…

Leave a Reply

