planning

Plan with me: Oktober

Ik ben vorige maand toch maar terug gegaan naar mijn bullet journal, dit omdat die klapper toch te lomp was om  iedere keer bij me te hebben. Ik  heb dus in september een beetje gespeelt met hoe ik de layout wilde, en ik denk dat ik voor nu heel tevreden ben met hoe hij eruit ziet! 

Als bullet journal gebruik ik nu de Leuchtturm1917 A5 dotted grid in de kleur Fuchsia. Ik gebruik dus nu een fijnere bullet journal ivm de stippels, dat is toch wat netter werken dan lijnen omdat de lijnen heel erg afleiden en ik kan daar niet met preciezie mee werken, bij stippels wel omdat je geen last hebt van vaste ‘vakken’ als bij geruit papier en ze zijn lichter van kleur waardoor jeop een afstand iets meer overzicht hebt.

De indeling

IMG_20161001_184637.jpgOp de eerste 2 pagina’s heb ik mijn goals van de maand, dingen waar ik meer op moet letten en waar ik aan wil werken, op de andere pagina staat de naam van de maand waar ik door de maand heen herinneringen wil schrijven/tekenen die deze maand zijn gebeurt.

Het zal er nu een beetje kaal uit zien maar als ik dit boekje uit heb maak ik een flipthrough zodat ze het eind resultaat kan zien en dan zie je dat ik door de maand heen alle pagina’s leuk versiert heb en een stuk kleurrijker en ook meer gebruikt uit ziet :p

IMG_20161001_184544.jpgDe volgende pagina is mijn future log, dit is soort van mijn kalender van deze maand waarbij ik dus alle afspraken, verjaardagen enz. kan opschrijven. Zoals je ziet heb ik deze wat meer versiert in de halloween thema omdat Oktober de maand van Halloween is!

IMG_20161001_184444.jpgNieuw deze maand is de cleaning tracker, hier wil ik bijhouden wat ik heb opgeruimd en schoongemaakt, aangezien ik bijv. op mijn hobbykamer en slaapkamer nog wel eens wat laat liggen moet ik het regelmarig opruimen, en natuurlijk moet er ook regelmatig schoongemaakt worden dus dat hou ik ook bij. Af en toe wil ik ook nog wel eens mijn moeder helpen met stofzuigen en omdat ik dat vaker wil doen hou ik ook bij hoe vaak ik beneden stofgezogen heb in de keuken, hal en woonkamer. Ook staan er natuurlijk de dagelijkse dingen voor de diertjes bij, dat hoort er natuurlijk ook bij

IMG_20161001_184249.jpg Natuurlijk hoort mijn habit tracker er ook bij, ik heb deze maand de 6 glazen water naar 8 verandert omdat ik 6 wel makkelijk haalde ( ik heb moeite met vocht innemen) ook omdat mijn doel gezonder leven is hou ik bij of ik gesnoept heb en of ik wel 3 maaltijden iedere dag heb gehad. Voor mijn ritme zit optijd opstaan, optijd naar bed en naar school erbij en ik moet van mijzelf regelmatig paardrijden op Aspen, dit als rust  samen met yoga, de rest zijn vooral hobby’s die ik bij hou om in de gaten te houden dat ik wel tijd voor mijzelf neem.

img_20161001_184114Ook nieuw is mijn SleepLog, hier hou ik bij hoeveel ik heb geslapen en ik hou op de andere pagina in de gaten welke tijdstippen ik heb geslapen, daar horen dutjes ook bij. Ik merkte vorige maand wel dat ik vaak optijd uit bed kwam, maar ook dat ik niet altijd optijd naar bed ging en dus soms wel echt veel te kort slaap en op rare tijdstippen, dat is niet goed.

img_20161001_184030Deze maand zit natuurlijk zoals altijd mijn gratitude log er ook in, ik gebruik hem als dankbaarheid maar ook vooral dat ik 2 positieve dingen heb gezien/gedaan/meegemaakt, omdat ik het leven wel eens somber in wil zien vind ik het belangrijk van mijzelf dat ik ook wel eens het positieve in de dagen zie en op deze manier lukt het mij al aardig en voel ik me uiteindelijk toch iets meer tevreden over de dag…

img_20161001_183939Om weer terug te komen op het gezonde gedeelte, heb ik ook een foodlog toegevoegd, ik cheat namelijk best veel met eten en ik wil hiermee 100% eerlijk zijn over wat ik eet, zodat ik er mij in de toekomst op kan corrigeren.

img_20161001_183902Afgelopen maand werkte deze pagina echt heel goed, ik heb dan maar 2 weken school in oktober omdat ik 2 weken herftsvakantie heb, dus nu ik er aan denk had ik het ook bij 1 pagina kunnen houden maargoed, hier bewaar ik dus al mijn huiswerk opdrachten, we hebben wel huiswerk planners van school maar dan een apart blaadje per vak en dat raak ik gewoon kwijt, weet ik nu al. Als ik het hier in zit zie ik per dag dat ik die vakken heb, welk huiswerk ik heb dus is ook nog veel overzichtelijker dan steeds per vak te kijken en aparte blaadjes iedere les mee te nemen.

img_20161001_183640Als laatste voor de dagelijkse planner, heb ik mijn braindump pagina waar ik alles neerzet dat ik wil doen, ideeën voor mijn blog maar ook voor handwerken, een hele fijne pagina voor eigenlijk alles!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en dat je er wat inspiratie uit kan halen om zelf een bullet journal te beginnen, ik raad dat echt aan, het heeft mij al heel erg geholpen!

knuffels, Eefje

2 thoughts on “Plan with me: Oktober

  1. Wat ontzettend leuk! Heb je het youtube kanaal van Boho Berry al eens bekeken, zij is echt de bullet journal queen!

Leave a Reply

