Uncategorized

Hey, ik heb je nodig…

Je hoort altijd mensen zeggen, als je mensen nodig hebt  dan zijn ze er niet! En mensen denken er altijd  zo sceptisch  over maar t is wel zo. Als ik alleen  nog mensen om mij heen mocht hebben  die er écht voor mij zijn hou ik niemand over, als velen eenmaal merken dat ik ze nodig heb blokkeren ze me, negeren ze me of noemen me emotioneel instabiel.

Wat is emotioneel instabiel eigenlijk?

Veel mensen noemen het  gewoon lekker direct en zeggen dat je gek bent… En dat heb ik nooit begrepen.

Mensen hebben altijd tegen  mij gezegd, wees niet zo depressief! Je hebt genoeg mensen om je heen!

Jazeker, ik ken een hoop mensen, ik heb een boel mensen die mij aardig vinden, of nouja, zo doen ze in ieder geval.. Mag ik dat wel zo zeggen? Zo voelt het niet, want als ik maar 1 ding negatief denk of ergens over twijfel  dan ben ik te depressief bezig… Wat als ik je zegt dat ik ook depressief  ben?

Ik heb veel mensen om mij heen, daar doe ik leuke dingen mee, maar leven bestaat niet uit alleen leuke dingen, maar met wie kan ik de slechte dingen  meemaken? Bij wie kan ik snachts uithuilen als ik het niet meer zie zitten?

Ik heb een aantal van mijn vrienden waarvan ik dacht dat ze er wel voor mij zouden zijn  het zelfde berichtje  gestuurd hoe ik mij voelde

Hoeveel respons ik werkelijk kreeg? Juist, geen…

Toen ik een dag later iedereen een berichtje  stuurde erover en zei dat ik ze nodig had waren de reacties verschillend, iemand die zei dat hij er pas over 2 weken tijd voor had, iemand die wilde er niks mee te maken hebben en enkelen  hebben mijn berichten genegeert en 1 iemand die heeft me zelfs geblokkeerd.

Je kunt nog zoveel mensen om je heen hebben, maar betekent niet dat iedereen er daadwerkelijk voor je is, zelfs die het zovaak zeiden.

De dag na het bericht, toen ik er achter kwam hoe goed iedereen er voor mij was, dat was het diepte punt van mij, op zo’n moment beginnen de twijfels te komen, alle negatieve dingen die zwerven door mn hoofd en ga dingen bedenken waar mensen mij voor egoïst  zouden  uitschelden. Maar is het wel egoïstisch?

Ik zie het vaak onder overlijdings berichten van mensen die zelfmoord  gepleegd hebben, ‘Hoe kon hij/zij dat doen?? Wat een egoïst! Denk aan de mensen die je achter laat!’   Is het wel egoïstisch? Is leven voor een ander  zoveel beter dan?  Diezelfde mensen zijn namelijk ook de mensen die je op facebook hoort roepen ‘mijn leven, mijn keus!’  Wat dubbel  eigenlijk…  Je voelt je depressief, je hebt het idee dat de dood de enige uitweg is, want er is niemand  geweest die naar je wilde luisteren, niemand die er voor je wilde zijn, niemand die je het positieve in wilde praten,  maar zelf moet je dat wel doen bij anderen. Want als je er niet meer bent, dan staat iedereen voor je te huilen, waar waren jullie toen ze jullie nodig had?

Soms ben ik bang mezelf nog een keer te verliezen  en dat het deze keer wel mn laatste keer zal zijn dat ik om hulp vraag

Ik had jullie nodig, maandag, vandaag, volgende week kan al te laat zijn….

Knuffels,

Eefje♡

One thought on “Hey, ik heb je nodig…

  1. Meissie. Ik weet hoe je je voelt. Ik weet niet of deze ook voor jou geldt: die soort waarbij je vindt dat de wereld echt beter af is zonder jou. Weet je … dat is NIET zo. Welke reden je (zieke) hersenen ook verzinnen, de wereld is alleen beter als jij er WEL bent. Ook al voel je dat niet zo, blijf het geloven, want het is WAAR. 😘😘💪

Leave a Reply

